reklama

Zákaz hazardu: Zvoľme si ťažšiu cestu

Mám za sebou jedno z najťažších rozhodnutí vo svojom živote a taktiež jedno z najdôležitejších hlasovaní, akého som sa mal možnosť v mestskom zastupiteľstve zúčastniť. Môj postoj k téme som zvažoval mesiace odkedy téma začala žiť

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Absolvoval som množstvo rozhovorov s občanmi, aktivistami, mojimi voličmi, kolegami poslancami, ale aj novinármi. Kládol som si množstvo otázok, viedol vnútorný dialóg, zaujímal som sa o rôzne modely fungovania hazardu v mestách iných európskych krajín. Analyzoval som rôzne formy hazardu a aj to, prečo vôbec tento fenomén ako taký v spoločnosti existuje a prečo sú medzi nami ľudia, ktorí mu podľahli a prepadli závislosti na ňom. Kládol som si otázku, či existuje učinný spôsob, ako tento jav vykoreniť úplne. Snažil som sa spoznať a uchopiť tému hazardu v celej svojej šírke tak, aby bolo minimum toho čo o nej neviem v záujme nájdenia najlepšieho možného riešenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom môjho poznania sú tieto základné tézy:

  • Hazard a rôzne jeho formy tu vždy boli, sú a takisto budú. Rovnako sa vždy nájdu ľudia, ktorí si k nemu nájdu cestu, pretože náš svet je jednoducho takto koncipovaný a ignorovať tento fakt je prejavom arogancie a nadutosti.

  • Je správne mať hazard pod kontrolou a najhoršie čo môžeme spraviť, je zatvoriť pred týmto problémom oči.

  • Je smutným faktom, že v samotnej Bratislave je herní príliš veľa a je nutné ich počet zásadne zredukovať a oveľa prísnejšie regulovať. Herne v obytných domoch a na sídliskách by mali zaniknúť úplne. Ale taktiež platí aj to, že kultivovaný hazard v hoteloch a kasinach, ma svoje miesto a je súčasťou urbannej kultúry európskych miest tak, ako k nim patria povedzme kaviarne.

  • Zároveň je absolútne nevyhnutné zvyšiť informovanosť a osvetu o rizikách, ktoré zo sebou prináša výherné zábavné hranie. Je nutné investovať nepomerne viac zdrojov a úsilia do pomoci ľudom, ktorí prepadli gamblerstvu. Domnievam sa, že zdroje potrebné na tieto aktivity, musí z princípu generovať odvetvie samo. Vytlačením herní do ilegality sa dobrovoľne zriekame týchto prostriedkov a prenecháme ich rôznym mafiám a vagabundom.

Zvoľme si ťažšiu cestu. Cestu poctivého hľadania pravdy a správnych riešení. Žiaľ ako sa zdá, pár dni po hlasovaní je záujem o korektnú diskusiu prakticky nulový. Naopak: odvšadial sa vyrojili cynickí demagógovia, informovaní žalobcovia, rýchlokvasení znalci... Socialnymi sieťami tupo duní hysterický krik, horlivo sa nálepkuje, pyšne, bez štipky pokory vynášajú súdy tí, ktorí by o pokore mali vedieť najviac, v prostučkej nádeji, že voličská priazeň ich neminie, si hovejú v polohe tých "dobrých".

Zvolil som si ťažšiu cestu a aj s odstupom niekoľkých dni svoje rozhodnutie neľutujem. Naopak som rád, že zoči-voči obrovskému nátlaku som svojmu najhlbšiemu vnútornému presvedčeniu neuhol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver by som chcel vyjadriť nádej, že diskusia po uplynutí určitého času bude ďalej pokračovať, a to v tolerantnejšom a vecnejšom duchu. A hlavne v záujme čo najskoršieho a najlepšieho možného riešenia.

Oliver Kríž

Oliver Kríž

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Petržalčan, poslanec mestského zastupiteľstva hl. mesta Bratislava, zakladateľ o.z. Mladá Petržalka a predseda hnutia Mladá Bratislava Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu