VÚC 2009: Trápna Kampaň

Autor: Oliver Kríž | 30.10.2009 o 14:16 | Karma článku: 5,52 | Prečítané:  261x

Kampaň kandidátov na post župana Bratislavského samosprávneho kraja sa začal v plnej paráde. Okrem štandardne vedenej kampane sa predvolebný boj presunul z ulíc aj na internet. Domáci obyvatelia virtuálneho sveta (blogeri a grafomaniaci) sa obuli hlavne do nezávislého kandidáta Branislava Zahradníka.  Samozrejme vyjadrujú len svoj „nezávislý“ osobný názor.

Je zvláštne, že si viac neposvietili aj na predvolebnú kampaň ostatných „županských“ kandidátov. Osobne ma mrzí, že mladí ľudia si radšej „nezištne“ kopnú do svojho rovesníka, ako do jeho skvelých spolukandidátov – politických dinosaurov. Skúsim preto urobiť krátku rekapituláciu sám.

Bajan nafukuje ďalšiu športovú halu. Sám som komunálnym poslancom od roku 2002. Medzičasom Bajan postavil dve virtuálne športové haly, jednu krytú plaváreň a jeden akvapark. Samozrejme len „ako že“. V tomto je bezkonkurenčný rekordér – sám som videl krásne nákresy a vizualizácie. Po prípadných vyhratých voľbách bublina spľasne. Tentoraz pre krízu.

Na rozdiel od neho Frešo je úplne mimo: politický kaskadér, ktorý pôvodne chcel vstúpiť do SMERU. (Nakoniec sa naňho ulakomil Dzurinda, ktorý práve hľadal silného chlapa na čistenie strany). Komunálnu politiku Frešo na rozdiel od Bajana (a Zahradníka) nikdy nerobil a ani neprešiel žiadnymi priamymi voľbami. Do parlamentu sa dostal v „modrom balíku“ za zásluhy. Jeho komunálna neskúsenosť sa prejavila už vo volebnom programe. Dve tretiny z jeho sľubov nespadajú do kompetencií župana tak ako mu ich vymedzuje dnes platná právna úprava.

A teraz sa pozrime na marketing jednotlivých kampaní. Kritici sa zamerali hlavne na Zahradníkov slogan („Dobrý Záhradník, krásny kraj“). Evidentne im kreativita nevonia. Zato dinosaury sa pochlapili; Frešo sa kyslo tvári a sľubuje úplne všeobecné banality ako: „Chcem lepšie cesty“, alebo „Chcem športoviská pre všetkých“. Naozaj inovatívne. Pripomína mi to 90-te roky a „Drukos výnos“ (-Maminka, tatinko, chceme sa mať lepšie!-). Sympatické je aj to, že sa sám označil ako „Náš župan“ a to napriek tomu, že župan jeho veľkosti ešte nevyrobili.

Bajan začal relatívne neskoro. Na fotografiách bez nápadu a koncepcie je vyobrazený z rôznymi ľuďmi pri rôznych činnostiach (chytá ryby, číta knihu). Je tam mnoho farieb a ľudí, pričom nie je jasné čo títo ľudia robia a prečo. Avšak dýcha z toho tá povestná bajanovská „človečina“. Pambodaj štastia susedkovia...

Nakoniec sa pozrime na konkrétne činy. Nesledujem detailne prácu Braňa Záhradníka, ale toto sú moje asociácie: modernizácia STV, modernizácia bratislavskej MHD, sms cestovné lístky, zníženie dlhu DPMB z 200 miliónov Sk takmer na nulu. Napíšte mi prosím Vás konkrétne zásluhy župana Bajana a „župana“ Freša na oliver@kriz.sk. Vyžrebovaným respondentom ponúkam vecné ceny...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako nevidiaci zistí, že má šaty rovnakej farby

S čím všetkým sa musí nevidiaci vysporiadať.

PLUS

Majú svoje roky, no lietajú po svete a na peniaze sa nesťažujú

Štúdia o päťdesiatnikoch a šesťdesiatnikoch u nás búra predsudky.


Už ste čítali?