95 dôvodov pre znovuobnovenie kultovej autobusovej linky

Autor: Oliver Kríž | 6.9.2016 o 9:14 | (upravené 9.9.2016 o 10:02) Karma článku: 4,50 | Prečítané:  1311x

Autobus 95 (pamätníci vedia že kedysi to bola linka č. 45) patrí k moderným petržalským dejinám podobne ako Aupark, modrý dom, alebo zmrzlina na Fedinke.   

Vďaka svojmu trasovaniu a praktickosti ide o zhusta využívanú autobusovú linku, na ktorú je už cestujúca verejnosť navyknutá. Najväčšou pridanou hodnotou „95-ky“, je však nepochybne jej konečná zastávka na Šafárikovom námestí, ktorá spája obidva brehy Dunaja a uľahčuje tak život stovkám obyvateľov nášho mesta.

O to viac ma pobúril aktuálny plán Dopravného podniku Bratislavy (DPB), ktorý v novom grafikone MHD počíta so zásadnou zmenou cestovného poriadku autobusu 95. Linka už nepremáva na Šafárikovo námestie a jej konečná zastávka sa nachádza na Muchovom námestí v Petržalke. Ale, ukrátení cestujúci, vy čo denne využívate 95-ku na prepravu z Petržalky do centra kvôli práci, štúdiu, alebo zábave, nevešajte hlavu! Súdruhovia z dopravného podniku prišli so vskutku geniálnym, originálnym a predovšetkým vysoko efektívnym riešením: Prejdete peši od Muchovho námestia na Jungmannovú, tam môžete prestúpiť na novozriadenú električku, a cez zrekonštruovaný Starý most sa previezť jednu zastávku na Šafárikovo námestie. Súdruhovia, bravó!

Teraz vážne. Obyvatelia hlavného mesta platia za MHD, a majú teda nárok na primeranú protihodnotu v podobe efektívnej a komfortnej verejnej dopravy. Nový grafikon 95-ky nie je v žiadnom prípade komfortný, a už vôbec nie efektívny. Mnohí cestujúci, ktorí sa naozaj chcú dostať na Šafárikovo námestie, si totiž z praktických a logistických dôvodov musia kúpiť nie 15-minútový, ale 30-minútový cestovný lístok. Navyše, novému cestovnému poriadku MHD nepredchádzala dôkladná a dostatočná diskusia s cestujúcou (a platiacou) verejnosťou.

Celý plán bude mať význam a efekt len vtedy, pokiaľ sa dokončí druhá fáza električkovej trate, ktorá by mala premávať už od Janíkovho dvora na južnom okraji mestskej časti. Bude tak schopná prepravy obyvateľov celým územím Petržalky, cez Starý most, až po Šafárikovo námestie (Jesenského ulica). V takom prípade dostane naša „kultová 95-ka“ primeranú náhradu. Preto spolu so združením Mladá Bratislava spúšťam petíciu, v ktorej žiadame DPB a najmä Magistrát hlavného mesta, aby došlo k znovuobnoveniu pôvodnej trasy autobusovej linky 95 do tej doby, kým sa nezrealizuje druhá fáza výstavby električkovej trate.

Cieľom a zmyslom nového grafikonu MHD, ako aj spustenia novej električkovej trate, by malo byť zjednodušenie života obyvateľov hlavného mesta. Nový návrh cestovného poriadku autobusovej linky 95 ho však výrazne komplikuje. Preto dúfam, že súdruhovia z dopravného podniku, ako aj vedenie hlavného mesta, vypočujú hlasy zvolených zástupcov verejnosti, ale najmä všetkých cestujúcich (a platiacich) obyvateľov.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Tataráky by mali zmiznúť z reštaurácií. Ľudia sa ich však nechcú vzdať

Reštaurácie sa o tatarákoch boja hovoriť, mnohé ich majú v jedálnych lístkoch.

TECH

Miliardár Musk ukázal, ako chce kolonizovať Mars

Podnikateľ chce začať expedície na Mars o dva roky.

KOMENTÁRE

Keď hipster primátor najviac rozumie bicyklovaniu

Prevádzkar hovorí, že chce ľuďom v klube prinášať všetky žánre.


Už ste čítali?